Plan pracy
RAMOWY PLAN DNIA ŚWIETLICY
GODZINY | PLAN DNIA |
6:00 – 8:00 | Powitanie. Schodzenie się dzieci. Sprawdzenie listy obecności. Swobodne rozmowy w kręgu. Dowolne gry i zabawy stolikowe. |
8:00 – 8:30 | Zajęcia dowolne wg potrzeb indywidualnych i grupowych. Poranny rozruch. Łamigłówki i zabawy słowem. |
8:30 – 9:00 | Zabiegi higieniczne. Śniadanie. |
9: 00 – 12:00 | Zajęcia programowe oraz zajęcia wg zainteresowań dzieci pod kontrolą wychowawcy. Zajęcia ruchowe na boisku szkolnym. |
11:30 – 14:15 | Zabiegi higieniczne. Obiad (trzy grupy, wg harmonogramu). |
12:00 – 12:15 | Zajęcia wychowawcze – rozmowy w kręgu. |
12:15 – 12:50 | Relaks przy książce. |
13:30 – 14:30 | Godzina ciszy. Nauka własna. Pomoc w odrabianiu zadań domowych. |
14:30 – 15:30 | Zajęcia przewidziane miesięcznym planem pracy. Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci. Zajęcia ruchowa na boisku szkolnym. |
15:30 – 16:00 | Trochę relaksu na zakończenie. Czas na książkę. |
16:00 – 16:30 | Rozruszamy trochę główkę – łamigłówki, krzyżówki, rebusy. |
16:30 – 17:00 | Porządkowanie sali świetlicowej. Pożegnanie. |
Plan pracy świetlicy szkolnej:
Plan pracy świetlicy szkolnej wynika z programu wychowawczego szkoły. Treści programowe podzielone są na cykle tematyczne. Wychowawcy organizują pracę grup, dostosowując tematykę zajęć do obchodzonych uroczystości i świąt, pór roku oraz do zainteresowań i potrzeb dzieci. Wychowawcy poprzez właściwy styl kierowania grupą, tworząc płaszczyzny udanej interakcji i modelując różne sytuacje wychowawcze, stymulują twórczy rozwój dziecka i jego aktywność. Wykorzystują przy tym wszystkie rodzaje dziecięcej ekspresji. Dzieci uczestniczące w zajęciach świetlicowych uczą się: planowania pracy, samodzielnego projektowania, podejmowania właściwych decyzji, występowania na forum, logicznego myślenia. Kształcą uwagę, pamięć, koncentrację, aktywność psychoruchową i sprawność manualną. W ciągu całego roku uczniowie otrzymują fachową, systematyczną pomoc w nauce i emocjonalne wsparcie w sytuacjach trudnych, problemowych. Każde dziecko jest objęte należytą opieką i indywidualnym podejściem wychowawczym. Bogata oferta zajęć świetlicowych oprócz walorów wychowawczych i dydaktycznych ma wartości integracyjne, co przekłada się na klimat i rodzinną atmosferę.
SZCZEGÓŁOWY PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ NA ROK 2023/2024
Zajęcia realizowane w ciągu całego roku szkolnego:
- Całoroczny projekt działań wychowawczych w świetlicy – kształtowanie postaw i wychowanie do wartości.
- Kształcenie prawidłowej postawy ciała dziecka przy zabawie, grze i nauce;
- Zabawy na świeżym powietrzu w ramach projektu „Świetlica w terenie”
- Gry i zabawy integrujące grupę;
- Odrabianie lekcji;
- Imprezy i uroczystości świetlicowe i wewnątrzszkolne;
- Zajęcia wynikające z kalendarza szkolnego oraz planu zajęć świetlicy szkolnej;
- Wdrażanie dzieci do spożywania zdrowych śniadań i posiłków.
- Wdrażanie zasady fair play w życiu i na boisku;
- Zajęcia plastyczno-techniczne;
- Zajęcia umuzykalniające i relaksacyjne;
- Rebusomania – zagadki, rebusy, łamigłówki, krzyżówki, gry logiczne;
- Opieka nad dziećmi w trakcie spożywania obiadów w stołówce szkolnej;
- Zajęcia rozwijające kompetencje informatyczne;
- Nauka savoir-vivre.
- Kółka zainteresowań:
Poniedziałek | ||
6.30 – 7.00 | „Czytanie na dywanie” | Małgorzata Mazur |
15.00 – 16.00 | „W świecie kolorów” | Stanisława Zajączkowska |
Wtorek | ||
13.00 – 14.00 | „W Dolinie Głuszynki” | Małgorzata Mazur |
13.00 – 14.00 | „W świecie kolorów” | Stanisława Zajączkowska |
14.00 – 15.00 | „Klub Młodego Konstruktora” | Bożena Miernik |
Środa | ||
12.00 – 14.00 | „Szydełkowanie” | Patrycja Simińska |
14.00 – 15.00 | „Środa Muzycznego Belfra” | Antonina Pedrycz |
14.00 – 15.00 | „Sport i rekreacja” | Michał Szymański |
Czwartek | ||
13.00 – 13.30 | „Czytanie na dywanie” | Małgorzata Mazur |
13.00 – 14.00 | „Skok po zdrowie” | Magdalena Prętka |
Piątek | ||
13.00 – 14.00 | „Skok po zdrowie” | Magdalena Prętka |
14:00 – 15.00 | „Świetlica w terenie” | Patrycja Simińska |
14.00 – 15.00 | „Sport i rekreacja” | Michał Szymański |